Wiele biznesów internetowych dochodzi do ściany, kiedy, aby zarabiać, musi się rozwinąć. Właściciel, który do tej pory robił wszystko sam (lub ze wspólnikiem/partnerem), zwyczajnie nie wyrabia. Nie może dodawać codziennie dziesiątek produktów, odpowiadać na maile klientów, pilnować paczek, pisać newsletterów i jednocześnie dbać o rozszerzanie asortymentu. Doba ma tylko 24 godziny (a sen wcale nie jest przereklamowany). Zadbaj o swój biznes ecommerce (i siebie), delegując.
Nim jednak zaczniesz ogłaszać, że szukasz wsparcia sklepu internetowego warto zastanowić się, co chcesz oddelegować.
Zadania powtarzalne spędzają sen z powiek? To dobrze! Zadania, które są powtarzalne, łatwiej można ująć w procedury, a gotowe procedury idealnie nadają się do delegowania pracownikowi zdalnemu.
Warto oddelegować rzeczy czasochłonne. I te, których zwyczajnie nie lubisz.
Z drugiej strony, jeśli tworzenie zdjęć czy opisów produktów sprawia Ci radość, to warto oszczędności czasu poszukać gdzie indziej. Nie musisz przecież oddawać wszystkiego.
Scenariusz 1. – Masz już działający sklep internetowy.
Wirtualna Asystentka może pomóc w obsłudze niezależnie od tego, czy Twój sklep działa na własnym silniku, wykorzystuje WooCommerce (wtyczka do stron na WordPressie) czy też korzysta z SaaSa takiego jak Shoper, Shoplo, itd.
Warto poświęcić czas na stworzenie dokumentacji, w jaki sposób wcześniej działano, aby zachować spójność. Zwłaszcza jeśli zastosowane jest rozwiązanie nietypowe.
Możesz delegować m.in.:
A jeśli masz szczęście i Twoja Wirtualna Asystentka ma techniczne umiejętności (my mamy takie Techniczne Cudotwórczynie w Zespole) to oddelegujesz też:
Twój biznes to prawdopodobnie nie tylko sklep, ale marka, której promowanie jest niezbędne, by budować organiczne zasięgi i być widocznym dla odbiorców. Jeśli nie masz pomysłu na plan marketingowy, zachęcam do zapoznania się z naszą ofertą konsultacji marketingowych.
W kontekście marketingu możliwe, że przyda Ci się pomoc w:
Możesz także delegować zadania związane z obsługą klientów:
Scenariusz 2. – Sklep dopiero ma powstać.
Masz produkt lub usługę, ale sklepu jeszcze nie? Jak już wspominałam, w BrandAssist mamy Techniczne Cudotwórczynie i w naszej ofercie jest budowa strony i sklepu przez nas od samego początku. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Możemy wziąć na siebie zadania związane z tworzeniem treści na stronę. Gdy strona jest gotowa, wiemy, co w jej kodzie piszczy i wiemy, jak ją modyfikować, by nie padła.
Fizyczne wysyłki paczek mogą być trudniejsze do zorganizowania, ale wcale nie jest powiedziane, że niemożliwe. Jeśli masz malutki sklepik z niewielkim asortymentem (np. sprzedajesz wyłącznie swoją książkę), to prawdopodobnie znajdziesz WA chętną do wzięcia na siebie wysyłki tych kilku paczek np. 2 razy w tygodniu.
Aby napisać profesjonalny regulamin czy dokumentację związaną z RODO, raczej potrzebujesz wsparcia specjalisty – prawnika. Aby napisać specjalny skrypt zmieniający wygląd lub funkcjonalność sklepu, potrzebować będziesz prawdopodobnie programisty.
Wirtualne Asystentki nie zastąpią każdego potrzebnego specjalisty, ale mogą zapewnić Ci wsparcie sklepu internetowego i czas na znalezienie odpowiedniego lub inne działania potrzebne, by Twój sklep rozkwitł.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.