parallax background

Wirtualna Recepcja – przykład naszego klienta: salon fryzjerski

Jak przywitać nowych członków grupy – instrukcja
27 maja 2018
kopię zapasową
Krótka lekcja o tym, dlaczego warto mieć zawsze kopię zapasową
14 czerwca 2018

Dzisiaj chciałabym pokazać Wam, jak w praktyce funkcjonuje Wirtualna Recepcja na przykładzie jednego z naszych klientów. 


Kto: Salon fryzjerski połączony z usługami kosmetycznymi, zatrudnia 3 fryzjerów i kosmetyczkę. Marka stawia na klientów oraz ich obsługę. Ceny usług wahają się od ok. 150 zł. Właściciel stara się budować wizerunek profesjonalnej oraz luksusowej firmy, przyciągającej Klientów wymagających, ale również umiejących docenić kunszt fryzjerski.

Problemy z jakimi spotyka się właściciel salonu:

– spora rotacja pracowników recepcji, ze względu na niedopełnienie obowiązków lub brak chętnych do pracy,
– przywłaszczanie przez fryzjerów kontaktów do klientów w trakcie współpracy z salonem,
– brak pełnej dyspozycyjności recepcji na wszystkie dni oraz godziny tygodnia (również w soboty),
– brak umiejętności serdecznej obsługi klienta,
– nieopłacalne koszty zatrudnienia pracownika na umowę o pracę,
– nieodebrane telefony, kiedy nie ma osoby na recepcji, co skutkuje utratą potencjalnych wizyt, ponieważ nawet jeżeli recepcja oddzwoniła, osoba po drugiej stronie znalazła inny salon,
– nieprzychodzący klienci,
– puste okienka

Historia firmy

Właściciel salonu próbował kilku metod. Na początku zatrudniał zamiennie studentów lub dorywcze osoby na umowach cywilnoprawnych lub „do ręki”. Sytuacja ta doprowadzała do nieporozumień przy rezerwacjach, zdarzały się zdublowania wizyt. Z takiego obrotu spraw nie byli zadowoleni zarówno klienci, jak i sami fryzjerzy i kosmetyczka. Następnie została zatrudniona jedna osoba na recepcji, która miała za zadanie zarówno obsługiwać klientów w salonie, jak i sprzątać, robić rezerwacje i wiele innych zadań bieżących. W czasie jej nieobecności, telefony mieli odbierać fryzjerzy i kosmetyczki, jednak często do tego nie dochodziło ze względu na hałas w salonie lub po prostu braku możliwości przerwania pracy.
Jeżeli już ktoś pracował na recepcji, miał bardzo dużą liczbę obowiązków w salonie, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie pozwalało to pracownikowi recepcji na miłą obsługę klienta przez telefon jak i w salonie.
Poza tym powstał jeszcze jeden istotny problem, osoby z recepcji zżywały się z fryzjerami i kosmetyczkami oraz przekazywały numery telefonów klientów. Przez to salon narażał się na straty, gdyż fryzjerzy umawiali się z klientami prywatnie, po dużo niższych cenach. Właścicielowi zależało na pozytywnym i profesjonalnym wizerunku swojego salonu, dlatego zaczął rozważać wirtualną recepcję.

Wprowadzenie Wirtualnej Recepcji – co się zmieniło dla właściciela, pracowników oraz klientów?

1. W salonie jest więcej nowych oraz starych lojalnych klientów, ponieważ telefony są odbierane nie tylko uprzejmie, ale praktycznie zawsze gdy zadzwoni telefon.
2. Dzięki systemowi rezerwacyjnemu który wysyła smsy, Klienci nie zapominają o wizytach. Ewentualnie, chętniej informują o odwołaniu wizyt.
3. Wirtualna Recepcja zapisuje chętne osoby, które nie dostały miejsca. Dzięki temu odwołana wizyta może zostać szybko uzupełniona Klientem z listy rezerwowej.
4. Powyższy system niweluje do minimum puste okienka.
5. W salonie niektóre usługi zaczęły być częściej rezerwowane, ze względu na sprzedaż aktywną Wirtualnej Recepcji, dzięki temu salon zaczął zarabiać więcej.
6. Klienci których pozyskał właściciel poprzez reklamę salonu zostawali lojalni, bez względu na zmianę fryzjera, ponieważ pracownicy nie mają dostępu do danych kontaktowych klientów.
7. Tym samym zmniejszyła się rotacja samych fryzjerów w salonie.
8. Obsługa recepcji działa przez wszystkie dni tygodnia, również w soboty.

Po 4 miesiącach od czasu wprowadzenia Wirtualnej Recepcji, dzięki świadomemu prowadzeniu finansów firmy, właściciel zauważył znaczny przychód oraz wzrost własnego wolnego czasu. Dodatkowe przychody postanowił zainwestować w reklamę, prywatne wydatki oraz zatrudnienie na pół etatu osoby wpierającej pracowników salonu w godzinach szczytu, obsługi klienta w salonie oraz prowadzeniu fanpage na Facebooku. Salon przez cały czas rozwija się i zbiera pozytywne opinie w internecie.

Zastanawiasz się nad rozwojem swojego salonu? Poznaj Wirtualną Recepcję BrandAssist: https://brandassist.pl/oferta/wirtualna-recepcja/

 

Pola Sobczyk

Właściciel BrandAssist