parallax background

Sprzęt Wirtualnej Asystentki, czyli hardware Wirtualnego Biura

Facebook (Graph) Search w 2018 roku
13 kwietnia 2018
Jak przywitać nowych członków grupy – instrukcja
27 maja 2018

Może dopiero zaczynasz i zastanawiasz się w jaki sprzęt się zaopatrzyć, a może już pracujesz jako Wirtualna Asystentka i chciałabyś uczynić swoją pracę efektywniejszą, lub wręcz poszerzyć zakres swoich usług?


Ten poradnik może stanowić swego rodzaju wishlistę produktów, w które warto zainwestować aby wejść ze swoją wirtualną obsługą na wyższy poziom 😊 Zaczynamy.

1. Podstawa Podstaw: laptop i smartfon.

Tylko tyle i aż tyle wystarczy Wirtualnej Asystentce, żeby zacząć działać:

  • Komputer przenośny pozwala na pracę w każdym miejscu na Ziemi i dlatego jest preferowany. Choć większość pracy Wirtualnej Asystentki często odbywa się w domu, może zdarzyć się sytuacja, gdy dobrze byłoby spotkać się z klientem np. w jego biurze. Zabrany ze sobą laptop to szybki dostęp do wszystkich ważnych plików oraz możliwość pracy nad nimi.
  • Telefon służy do wysyłania SMSów i wykonywania połączeń. Smartfon jest istotny ze względu na aplikacje. Wirtualna Asystentka panuje nad mediami społecznościowymi i dobrze wie, że nieraz łatwiejsza jest ich obsługa z poziomu appki na smartfonie. Dodatkowo powiadomienia zapewniają stały kontakt z pracą, nawet jeżeli pojawi się potrzeba odejścia od komputera. Smartfon zadziała również jako router, jeżeli wylądujesz ze swoim laptopem w terenie (oczywiście o ile masz Internet w telefonie).

2.  Można bez nich żyć, ale co to by było za życie?

  • Zewnętrzny monitor. Piękny obraz o dużej rozdzielczości i świetnym odwzorowaniu kolorów. Drugi monitor jest jak podręczny stolik, na który możesz odłożyć dokumenty, by póki co nie przeszkadzały, lecz zaraz zamierzasz do nich sięgnąć. Tak naprawdę nie ma takiego zadania, którego nie usprawniłoby posiadanie drugiego monitora. Nawet jeżeli pracujesz na jednym, głównym ekranie, drugi może chociażby służyć do stałego podglądu poczty.

A próbowałaś przekręcić monitor o 90? To nowa jakość pracy nad dokumentami.

  • Klawiatura i mysz. Podobno są jeszcze ludzie, korzystający z laptopa tylko za pomocą touchpada…

Nie.

Zwykła mysz zdecydowanie usprawnia pracę i chyba nie ma wątpliwości, że jest niezbędnym akcesorium do laptopa. Ale czy można od niej wymagać więcej? Nawet trzeba 😉

Jeżeli nie straszne Ci są kable możesz przebierać w bardzo dużej ofercie przewodowych myszek dla graczy. Są one wyposażone w dodatkowe przyciski, które możesz odpowiednio zaprogramować. Np. przypisać skrót klawiaturowy do bocznego przycisku myszy. Dzięki temu przy kolejnym researchu będziesz jednym kliknięciem kopiować i jednym kliknięciem wklejać treść do dokumentu.

Jeżeli wolisz rozwiązanie bezprzewodowe sprawdź ofertę firmy Logitech.

Klawiatura na pierwszy rzut oka może wydawać się zbędna, przecież laptop klawisze posiada. Pierwszy argument za dodatkową klawiaturą to ergonomia pracy. Zwyczajne laptopowe klawiatury nie są wygodne. Drugi argument to bezpieczeństwo laptopa. Dzięki pracy na zewnętrznej klawiaturze, laptop, który jest przecież centrum naszej pracy, stoi bezpiecznie trochę dalej, bez wstrząsów i bez groźby zalania poranną kawą. Dużo łatwiej kupić nową klawiaturę, niż naprawiać zalanego laptopa!

  • Słuchawki z mikrofonem. Jeżeli kontaktujesz się z klientem poprzez komunikator głosowy w komputerze to są praktycznie niezbędne. Słuchawki zapewniają tajemnicę rozmowy, klient nie obawia się, że słyszy go ktoś poza Tobą. Poza tym podczas rozmowy bez słuchawek dźwięk z głośników może nagrać się przez Twój mikrofon, przez co powstanie irytujący dla klienta efekt słyszenia samego siebie.

Mikrofon dołączony do słuchawek powinien sprawić, że dźwięk słyszalny przez klienta będzie czysty i wyraźny. Złej jakości dźwięk podczas pierwszego spotkania z klientem nie wróży świetlanej współpracy.

3.  Całkiem przydatne, ale raczej sytuacyjnie.

  • Tablet graficzny. Nie potrafisz rysować, więc po co Ci tablet graficzny? Cóż, zawsze możesz odnaleźć skrywany wcześniej talent. Nawet jeżeli okazjonalnie pracujesz z grafiką czy retuszujesz zdjęcia, tablet może usprawnić Twoją pracę, gdyż jest bardziej precyzyjny od myszki.
  • Tablet multimedialny – Przydatny przy tworzeniu responsywnych stron internetowych. Choć responsywność sprawdzisz i na laptopie, tablet da Ci wgląd w prawdziwy user experience użytkownika tabletu. Co więcej, tak samo ja na smartfonie możesz na nim zainstalować aplikacje do pracy, zwiększając wygodę ich użycia na większym ekranie.
  • Kamera wideo lub dodatkowe oświetlenie. Skoro już zadbaliśmy o dźwięk w rozmowie z klientem, może warto zadbać również o obraz? Sprawdź jaki wygląda obraz nagrywany przez kamerę w Twoim laptopie. Czy jest on zadowalający? Zanim kupisz sprzęt do nagrywania zastanów się nad możliwością doświetlenia obrazu stawiając za kamerą jakieś źródło światła.
  • Zewnętrzna karta dźwiękowa USB. Istnieje szansa, że pomimo zakupu „ogólnie dobrych i polecanych” słuchawek z mikrofonem dźwięk nagrywania nadal nie będzie dobry. W tej sytuacji możliwe, że wina leży po stronie płyty głównej, a raczej wbudowanej „karty dźwiękowej” laptopa. W tej sytuacji pomoże zewnętrzna karta dźwiękowa na USB (niewiele większa niż pendrive), do której podłącza się zestaw słuchawkowy.
  • Mini projektor. Daje +10 do respektu na spotkaniach w większej grupie osób. Masz do przedstawienia prezentację klientowi w jego biurze lub np. kawiarni? Zamiast kazać mu zaglądać w ekran swojego laptopa, zabierz ze sobą mały projektor i przedstaw prezentację na pobliskiej ścianie 😊. Wymiary kieszonkowego projektora to np. około 13x13x6 cm, więc spokojnie schowasz go do torebki.

Lista przydatnych urządzeń jak widać jest długa. Mam nadzieję, że ten artykuł zainspirował Cię do polepszenia swojego jak najbardziej niewirtualnego środowiska pracy.

A jak należy zabezpieczyć się przed zniszczeniem naszego bezcennego sprzętu? Przeczytasz o tym w tekście “Krótka lekcja o tym, dlaczego warto mieć zawsze kopię zapasową”.

Karolina Hazubska

Asystentka Wirtualna BrandAssist