parallax background

Pierwsza strona internetowa – 5 rzeczy, które musisz przemyśleć

jak rekrutować młode pokolenie
Milenialsi na rynku pracy – jak rekrutować młode pokolenie?
4 czerwca 2019

Pierwsza strona internetowa to zawsze wyzwanie! Zwłaszcza jeśli decydujesz się wykonać ją samodzielnie za pomocą któregoś z dostępnych systemów CMS. Wiele osób zabiera się entuzjastycznie do pracy i… nagle zadaje sobie pytanie: „Ale co ja mam teraz tak naprawdę zrobić?”.

No właśnie. Zanim zaczniesz wykonywać technicznie stronę, zastanów się na paroma podstawowymi kwestiami. Oto 5 rzeczy, które musisz przemyśleć, jeśli chcesz stworzyć swoją pierwszą stronę internetową.

Jaką chcę mieć domenę?

Na początku skup się na nazwie swojej strony, czyli na wybraniu odpowiedniej domeny. To właśnie pod tą nazwą będzie wyświetlana Twoja strona. To właśnie te słowa wpisywać będą internauci w przeglądarce, by odszukać Twoją witrynę. W końcu to właśnie ta nazwa ma zapaść użytkownikom w pamięć i być Twoim znakiem rozpoznawczym.

Gdy to Twoja pierwsza strona internetowa, wybór domeny jest niezwykle istotny. Sprawdź jednak, czy wymarzona nazwa jest jeszcze dostępna jako domena. Możesz to zrobić na stronie dowolnego dostawcy hostingu. Jeśli wybrałeś już zajętą domenę, niestety musisz zmienić pomysł lub wybrać tę domenę z inną końcówką (np. .eu, czy .com).

Jak będzie wyglądać moja strona?

Po drugie, przejdźmy do tego, co cieszy nasze oko – layout strony WWW. Nic tak nie oddziałuje na człowieka jak kolory, obrazy, kształty. Odpowiednio dobrane barwy na portalu potrafią przyciągnąć nawet najbardziej wymagających klientów.

Pamiętajmy, że według badań, najczęściej w głowach internautów pozostaje logotyp – jego kolor, kształt i skojarzenia, jakie przywołuje.

Zanim więc zaczniesz zmagać się z wykonaniem strony, przemyśl starannie, jak chcesz, by ona wyglądała. Zrób sobie wstępną makietę strony i zastanów się, gdzie rozmieścisz poszczególne elementy strony, jaki będą miały kolor i jaka będzie zawartość poszczególnych podstron. Nie musisz używać do tego żadnego programu graficznego – wystarczy kartka papieru i odręczny szkic. Taka ogólna wizja bardzo pomoże Ci w późniejszej pracy nad stroną.

Do kogo adresuję stronę?

Realizując pierwszą stronę internetową, nie zapomnij o tym, do kogo kierujesz swój przekaz lub produkt. Internauta, który już odwiedzi Twoją stronę, musi mieć jasno określoną ścieżkę przejścia przez istotne dla niego treści, żeby szybko odnalazł to, czego szuka. Wszyscy się zgodzimy, że nie ma bardziej irytującej rzeczy dla potencjalnego klienta jak nieprzemyślana architektura strony, która wymaga od nas przejścia przez gałęzie podstron, aby znaleźć to, czego szukamy. Zastanów się, jakie treści są dla Twoich odbiorców najważniejsze. Gdzie je umieścisz? Jak wyróżnisz na stronie? Jaką akcję ma wykonać użytkownik? Przejrzeć ofertę? A może zajrzeć na stronę „O mnie”? Zaplanuj wędrówkę użytkownika po swojej stronie.

Jaki jest cel mojej strony?

Dodatkowo pamiętaj, co mieć na stronie internetowej, aby Twoja strona była narzędziem spełniającym najważniejsze cele. Twoja marka ma być rozpoznawana, sprzedaż ma generować zyski, a logo i hasła przewodnie zapamiętane na tyle, aby klient docelowy powracał do Twojej oferty.

Wszystko powinno być okraszone odpowiednią optymalizacją słów kluczowych, za pomocą których coraz to więcej konsumentów będzie trafiać na Twój portal. Odpowiednie przygotowanie contentu pod kontem SEO umożliwi nie tylko Twoim klientom szybsze dotarcie do produktów.

Jaki serwer wybrać?

Końcowym elementem będzie osadzenie naszej strony na odpowiednim serwerze, który zapewni nam centralny, szyfrowany dostęp do danych, ale przede wszystkim ich bezpieczeństwo. Kopie zapasowe, regularne back-upy danych, firewalle, a także wsparcie zewnętrznych firm IT to tylko niektóre kwestie, o których powinniśmy pamiętać, zaczynając naszą przygodę ze swoją pierwszą stroną internetową.

Teraz już wiesz, co warto przemyśleć, gdy planujesz stronę WWW –  domena, wygląd, odbiorcy, cel i serwer. Życzymy Ci, aby Twoja pierwsza strona internetowa była przejrzysta, czytelna, chwytliwa i po prostu najlepsza!

Ale… może masz już swoją firmową stronę WWW? W takim razie zapraszamy Cię do lektury tekstu “5 rzeczy, o których musisz pamiętać, mając stronę internetową”.

Anna Markowska

Wirtualna Asystentka BrandAssist