parallax background

Od czego zacząć rozwijanie kanału na YouTube?

work &life balance
W jaki sposób wirtualna asystentka pomoże osiągnąć Ci work & life balance?
10 stycznia 2021

Algorytm dopasowuje filmy do zainteresowań odbiorcy. Próbuje zasugerować multimedia podobne, spójne lub zbliżone do preferencji odbiorcy, na podstawie tego, na jakich stronach bywa, co i jak długo ogląda. To ważne, ponieważ zawartość filmów nie może być inna (jeżeli chcemy, aby nasze filmy były wyszukiwane) niż treści, jakich poszukują nasi przyszli widzowie. Dlatego od początku trzeba zastanowić się, DO KOGO będziemy kierować swoje filmy.

Oczywiście, w trakcie nagrań, wraz z rozwojem kanału, grupa docelowa może się zawężać lub rozszerzać. Warto jednak mieć na uwadze od początku KTO BĘDZIE KORZYSTAŁ Z NASZEJ WIEDZY i czego rzeczywiście do szczęścia potrzebuje, jakie kwestie go nurtują, jakie ciekawostki są dla niego wartościowe, z czym mierzy się na co dzień. Podczas planowania tematów na kanał, warto wypisać również kilka takich zaskakujących, nieoczywistych. Czasami video eksperymentalne stają się topowymi video.

Dlaczego ważne jest, aby zadbać o każdy szczegół w przygotowaniu filmu na YouTube?

Ponieważ YT analizuje dane wszystkich filmów. Pod uwagę bierze tytuł, miniatury (thumbnails), opisy, poziom zadowolenia widzów (komentarze i długość oglądania). Jeżeli to wszystko pokryje się z Twoją grupą docelową, Twój kanał zasubskrybuje więcej użytkowników (stanie się popularniejszy oraz lepiej zoptymalizowany dla algorytmu wyszukiwania). Jeżeli algorytm jest “zadowolony”, poleca Twoje filmy automatycznie innym osobom, które szukają podobnych treści.

Czy algorytm to najważniejsza sprawa na YouTubie?

Nie. Lepiej skupić się na tym, czego potrzebują Twoi odbiorcy. Wybierając tę ścieżkę rozwoju, algorytm “załapie naturalnie” Twój kanał.

Czasami zdarza się, że wymyślasz super temat, jednak Twój film nie zbiera tylu kliknięć, ile sobie wymarzyłeś. Nic nie szkodzi. Filmy i tematy mają swoją sezonowość. Widzowie czasami przestają oglądać jakiś kanał, aby wrócić do niego za kilka miesięcy.

Poznaj kilka sposobów, które pomogą Ci rozwinąć kanał na YouTube:

  • W trakcie rozwoju kanału warto zaglądać na YouTube Analitycs kanału i na źródła wizyt. Jeżeli szukasz tzw. słów kluczowych, skorzystaj z: Google Serach Console, www.keywordtool.io, Google Adwords Keyword Planer, Google Adwords Keyword Planer, Trendy Google oraz Twoje doświadczenie i intuicja.
  • Tytuły filmów nie powinny być zbyt długie. Mają przykuwać uwagę lub posiadać słowa klucze, które interesują klientów. Nie jest prawdą, że to JEDYNY sposób, aby zdobyć uwagę i przychylność algorytmów (i widzów). Jednak jest to jeden z najważniejszych powodów kliknięcia w video.
  • Stosuj maksymalnie 2 akapity, słowa klucze, ciekawą i zaskakująca treść lub najczęściej zadawane pytanie w wyszukiwarce. Eksperymentuj i inspiruj się od innych twórców.
  • W opisach filmów również używaj słów kluczowych oraz potencjalnych pytań, które mogą zadawać Twoi odbiorcy w wyszukiwarce Google.
  • Modne słowo CLICBITE oznacza tytuł, który jest klikany. Czasami twórcy naginają prawdę w nazwaniu video tylko po to, aby podwyższyć popularność swojego kanału. Takie wielokrotne postępowanie może narazić Cię na utratę fanów.
  • Tytuły to nie wszystko. Ważne są również wyczerpujące opisy. Nie zostawiaj tam, tylko linków! Przejrzyj, jak to wygląda u dużych infulencerów, zainspiruj się!

Co musisz teraz zrobić?

  1. Zdefiniuj, do kogo chcesz docierać? Kto będzie Cię oglądał i słuchał?
  2. Pomyśl, czego te osoby będą potrzebować? Z czym na co dzień się borykają?
  3. Zastanów się jakie słowa klucze przyciągają Twoich odbiorców? Wypisz przynajmniej 10 słów kluczowych.
  4. Przygotuj pierwsze 20 tytułów. To nie muszą być tytuły, których nie zmienisz w trakcie nagrań. Ważne, aby był pierwszy koncept. Pamiętaj o słowach kluczach. Przynajmniej 5 z nich niech będzie totalnym eksperymentem (jeśli oczywiście masz jakieś pomysły, nic na siłę).
  5. Wybierz spośród nich pierwsze 5 filmów, które nagrasz w pierwszej kolejności, a resztę ułóż w dowolnej kolejności.

Jeżeli szukasz youtubowych inspiracji i chcesz sprawdzić, jak wcielamy te porady z życie, zapraszamy Cię na kanał Poli, kliknij tutaj.


Pola Sobczyk

CEO BrandAssist