Algorytm dopasowuje filmy do zainteresowań odbiorcy. Próbuje zasugerować multimedia podobne, spójne lub zbliżone do preferencji odbiorcy, na podstawie tego, na jakich stronach bywa, co i jak długo ogląda. To ważne, ponieważ zawartość filmów nie może być inna (jeżeli chcemy, aby nasze filmy były wyszukiwane) niż treści, jakich poszukują nasi przyszli widzowie. Dlatego od początku trzeba zastanowić się, DO KOGO będziemy kierować swoje filmy.
Oczywiście, w trakcie nagrań, wraz z rozwojem kanału, grupa docelowa może się zawężać lub rozszerzać. Warto jednak mieć na uwadze od początku KTO BĘDZIE KORZYSTAŁ Z NASZEJ WIEDZY i czego rzeczywiście do szczęścia potrzebuje, jakie kwestie go nurtują, jakie ciekawostki są dla niego wartościowe, z czym mierzy się na co dzień. Podczas planowania tematów na kanał, warto wypisać również kilka takich zaskakujących, nieoczywistych. Czasami video eksperymentalne stają się topowymi video.
Ponieważ YT analizuje dane wszystkich filmów. Pod uwagę bierze tytuł, miniatury (thumbnails), opisy, poziom zadowolenia widzów (komentarze i długość oglądania). Jeżeli to wszystko pokryje się z Twoją grupą docelową, Twój kanał zasubskrybuje więcej użytkowników (stanie się popularniejszy oraz lepiej zoptymalizowany dla algorytmu wyszukiwania). Jeżeli algorytm jest “zadowolony”, poleca Twoje filmy automatycznie innym osobom, które szukają podobnych treści.
Nie. Lepiej skupić się na tym, czego potrzebują Twoi odbiorcy. Wybierając tę ścieżkę rozwoju, algorytm “załapie naturalnie” Twój kanał.
Czasami zdarza się, że wymyślasz super temat, jednak Twój film nie zbiera tylu kliknięć, ile sobie wymarzyłeś. Nic nie szkodzi. Filmy i tematy mają swoją sezonowość. Widzowie czasami przestają oglądać jakiś kanał, aby wrócić do niego za kilka miesięcy.
Co musisz teraz zrobić?
Jeżeli szukasz youtubowych inspiracji i chcesz sprawdzić, jak wcielamy te porady z życie, zapraszamy Cię na kanał Poli, kliknij tutaj.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.