parallax background

Newsletter – dlaczego warto go prowadzić?

higiena pracy wirtualnej asystentki
Higiena pracy wirtualnej asystentki – o czym pamiętać?
12 lutego 2019

Ludzie lubią czytać listy. Choć coraz rzadziej chwytamy za długopis i kartkę papieru, to nasze zamiłowanie do czytania listów nie mija. Lubimy, gdy ktoś dzieli się z nami swoimi przeżyciami, planami i pomysłami. Dlatego newsletter to jeden z najskuteczniejszych sposobów, aby Twoja strona internetowa, blog czy sklep online zyskały popularność. Chcesz rozwinąć swój biznes online? Koniecznie prowadź newsletter. Regularna wysyłka maili to wiele korzyści. Oto kilka z nich.


Wiesz, co interesuje Twojego odbiorcę

Masz stronę podpiętą pod Google Analitycs i na bieżąco analizujesz dane, aby poznać swoich odbiorców? Świetnie. Czytasz uważnie komentarze na blogu, aby zrozumieć potrzeby swoich czytelników? Bardzo dobrze. Jednak co ty na to, abyś od razu i dokładnie dowiedział się, kto jest zainteresowany twoimi tekstami czy ofertą? Wprowadź formularz zapisu na newsletter. Zbudujesz bazę subskrybentów, którzy są grupą docelową Twojej działalności.

Analizuj także, które newslettery mają najwyższy wskaźnik otwarć (open rate) i w których mailach jest największa liczba kliknięć w linki do swojej strony (CTR). Dzięki temu szybko dowiesz się, jakie treści są najbardziej atrakcyjne dla odwiedzających Twoją stronę.

Utrzymujesz stałą uwagę odbiorców

Newsletter to skuteczny sposób, aby utrzymać uwagę odbiorców na dłużej i wciąż przypominać im o swojej obecności w internecie. Umieść w newsletterze link do artykułu czy produktu, który chcesz promować. Bez wątpienia zwiększy to ruch na Twojej stronie, a to z kolei wpłynie korzystanie na pozycjonowanie Twojej witryny w wyszukiwarce.

Pamiętaj też, aby w newsletterze dostarczać wciąż świeżych treści. Świetną zachętą do zapisania się na newsletter jest właśnie dodatkowy pakiet informacji. Potem także regularnie oferuj swoim subskrybentom bonusowy content. Podtrzyma to zainteresowanie odbiorców Twoją ofertą.

Tworzysz zaangażowaną społeczność

Gdy tworzysz newsletter, umieść w nim formularz zapisu, ankietę czy po prostu poproś o informację zwrotną w mailu. W ten sposób spersonalizujesz treści, które mają docierać do subskrybentów. Jednocześnie Twoi odbiorcy będą mieli poczucie, że mają wpływ na treści maili, jakie do nich wysyłasz i chętniej będą je otwierać. To wszystko spowoduje, że stworzysz wokół swojej działalności online zaangażowaną społeczność.

Dajesz poznać siebie

W newsletterze możesz podzielić się bardziej osobistymi refleksjami czy doświadczeniami niż na firmowym blogu. Formuła newslettera sprawia, że odbiorcy oczekują bliższej więzi z nadawcą. Chcą poznać także jego pozazawodowy świat. O ile na firmowej stronie WWW nie zawsze jest miejsce na takie treści, to newsletter swobodnie tworzy dla nich przestrzeń.

Budujesz pozycję eksperta

Odbiorcy e-mailingu nie chcą czytać o ofertach i promocjach. Chcą wiedzy i porad. Dlatego jeśli chcesz sprzedać swoje usługi czy produkty, buduj wizerunek eksperta. Dziel się w newsletterze wartościową wiedzą i reaguj na problemy czytelników. W ten sposób zyskasz ich zaufanie oraz wdzięczność. A to najlepsza droga do zyskania także zdecydowanego klienta.

Promujesz swoją markę osobistą

Newsletter to także doskonały sposób, aby wykreować w sieci rozpoznawalną markę osobistą. Stała identyfikacja wizualna maili sprawi, że Twoi odbiorcy zapamiętają Twoją markę. Ustal jeden ogólny szablon maili, w którym użyjesz swojego logo, kolorystyki marki czy hasła reklamowego. Szablon maila ułatwi też czytanie Twoim odbiorcom, którzy chętnie otwierać będą Twoje wiadomości.

Szybko informujesz o nowościach

Wprowadzasz do swojego sklepu nowy produkt? Pracujesz nad nowym kursem online? A może właśnie opublikowałeś nowy, ciekawy wpis na blogu? W newsletterze szybko poinformujesz o tym odbiorców. Na dodatek dotrzesz z tą informacją do osób, które na pewno są zainteresowane Twoją działalnością. Twoja oferta będzie skuteczna, a kampania mailingowa osiągnie wysoką konwersję.

Prowadzenie newslettera ma wiele korzyści. Jeśli jednak chcesz je osiągnąć, nie zapomnij o przemyślanej strategii. Znajdź program do mailingu, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Wysyłaj kampanie regularnie. Dobieraj wartościowe treści. Badaj systematycznie skuteczność.

Prowadzenie skutecznego newslettera wymaga poświęcenia mu czasu. Jeśli jednak go nie masz, pomogą Ci Wirtualne Asystentki BrandAssist. Zajmiemy się dla Ciebie przygotowaniem kampanii mailingowych. Zainwestuj w newsletter, bo naprawdę warto.

Aneta Łacwik

Wirtualna Asystentka BrandAssist