parallax background

Jak zrobić dobrą infografikę?

błędy w biznesie
12 błędów biznesowego świeżaka – znasz je wszystkie?
21 grudnia 2018
higiena pracy wirtualnej asystentki
Higiena pracy wirtualnej asystentki – o czym pamiętać?
12 lutego 2019

Masz tylko 8 sekund. Tylko tyle i aż tyle, aby zaciekawić / przekonać do siebie / przyciągnąć do swojej marki / zostać w pamięci potencjalnego klienta. Jak to zrobić? Przeczytaj ten tekst, w którym odpowiem na pytanie: jak zrobić dobrą infografikę? A potem? Bierz się do roboty albo… zleć to swojej wirtualnej asystentce!


Czym jest infografika?

Najprościej mówiąc, infografika to forma przekazania informacji w sposób wizualny. Pewne informacje czy dane prezentujemy za pomocą czytelnej i uporządkowanej grafiki. Infografika służy zwizualizowaniu fragmentu tekstu przy pomocy grafów, schematów, tabeli, obrazków, wypunktowań.

W świecie obrazków i śmiesznych filmików na YouTube, treść podana graficznie ma 30 razy większe szanse na to, że ktoś w ogóle zwróci na nią swoją uwagę i będzie chciał się zapoznać z całością tego, co mamy do przekazania.

Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać potencjał infografik, aby łatwiej i szybciej docierać do naszego klienta.

5 kroków do stworzenia imponującej infografiki

Skoro wiemy już, czym są infografiki, przejdźmy do clou naszego tekstu. Zastanówmy się, jak stworzyć ciekawe infografiki, które zapadną w pamięć naszym klientom.

Po pierwsze – znajdź temat, który zainteresuje Twoich odbiorców.

Pamiętaj, że punktem wyjścia do stworzenia infografiki zawsze są dane, teksty, ciekawostki, które chcesz przekazać swoim odbiorcom. Najlepiej, by były to interesujące i zaskakujące dane. Dlatego zanim przygotujesz infografikę, powinieneś zrobić solidny research, aby poszukać informacji z Twojej branży, które zainspirują i zaciekawią Twoich odbiorców. Ważne – wybierz tylko jeden temat, który przedstawisz na swojej grafice.

Po drugie – uporządkuj informacje.

Kiedy masz już zebrane treści, zastanów się, co odbiorca ma zapamiętać z Twojej infografiki. Pogrupuj informacje na te najważniejsze i mniej ważne. Podziel wszystkie informacje, które chcesz przekazać na paragrafy oraz nadaj poszczególnym częściom nagłówki. Określ także tzw. słowa kluczowe – czyli najważniejsze słowa na Twojej infografice. To one kojarzyć się będą z przedstawionym tematem oraz nadadzą tytuł swojej infografice.

Po trzecie – popracuj nad treścią

Przeczytaj jeszcze raz całą treść i pozostaw tylko najważniejsze informacje oraz nagłówki. Pamiętaj, że im mniej słów użyjesz na infografice tym lepiej. Hubspot przeprowadził badanie, które wykazało, że infografika, która zawiera około 230-330 słów, jest lepiej odbierana i częściej udostępniania w social mediach.

Pamiętaj – treść musi być podana w sposób interesujący. Ssuche fakty rzadko kiedy wzbudzają emocje, dlatego stosuj obrazowe porównania, ciekawe nagłówki lub prowokacyjne pytanie w temacie.

Po czwarte – pomyśl nad koncepcją

Pokazać informacje możesz na wiele sposobów, jednak w praktyce dominuje kilka rodzajów infografik.

  • Wizualizacja danych na wykresach – to chyba najczęściej wykorzystywany rodzaj infografik. Dane liczbowe pokazane są na różnego typu wykresach.

 

infografika - wykres

 

  • Schemat tzw. “kilku kroków” – czyli popularne infografiki w stylu “5 sposobów na…” lub “3 kroki do…”. Podzielona treść wraz z nagłówkami tworzy spójną logiczną całość.

infografika - kroki

  • Oś czasu – najczęściej prezentują dane, w których ważna jest chronologia. Jeśli chcemy podkreślić upływ czasu, lub przedstawić pewne zdarzenia w czasie – ten typ infografiki będzie odpowiedni.

infografika - oś czasu

  • Mapa – idealna jeśli chcemy pokazać dane, które w jakiś sposób warunkuje lokalizacja.

 

infografika - mapa

 

  • Mapa myśli – świetnie sprawdzą się do zobrazowania możliwości, pomysłów związanych z danym zadaniem.

 

infografika - mapa myśli

 

Po piąte – uwiarygodnij swoją infografikę

Nie zapomnij o podaniu źródła informacji zawartych w Twojej infografice.To bardzo ważne, jeśli chcesz stworzyć wizerunek poważnej i autentycznej marki.

Powodzenia w tworzeniu własnych infografik. Jeśli jednak nie chcesz sam zajmować się tym zadaniem, pamiętaj, że Wirtualne Asystentki BrandAssist zawsze chętnie wyręczą Cię w tym zadaniu. 

 

Małgorzata Jucha

Wirtualna Asystentka BrandAssist