parallax background

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma i jak ją uzupełnić?

Usprawnienie dla firm. Kilka pomysłów
7 maja 2020
Usprawnienia dla firm. Telefon
20 maja 2020


Prowadzisz lokalny biznes i chcesz dotrzeć do szerszego grona Klientów? Możesz to zrobić całkowicie za darmo. Z pomocą przychodzi wizytówka Google Moja Firma. Dzięki niej możesz wyróżnić się na tle swojej konkurencji. W tym artykule przeprowadzę Cię przez proces zakładania wizytówki oraz odpowiedniego uzupełnienia profilu.

WIZYTÓWKA GOOGLE MOJA FIRMA – PO CO ZAKŁADAĆ?

Powodów dla których warto założyć wizytówkę Google Moja Firma jest wiele. Poniżej przedstawię najważniejsze z nich.


POZYSKIWANIE KLIENTÓW


Podczas zakładania wizytówki podajesz lokalizację firmy i po zweryfikowaniu konta pojawisz się w wyszukiwarce oraz w Mapach Google. Tym sposobem możesz efektywniej dotrzeć do swoich Klientów.

Podam Ci przykład: wpisałam w wyszukiwarkę Google “Sklep obuwniczy w Jarosławiu”.

google moja firma

Pierwsze 3 wyniki, które mi się wyświetliły to wyszukiwania z Map Google. Zakładając wizytówkę oraz podając lokalizację swojej firmy możesz być właśnie tak wysoko w wynikach wyszukiwania. Ale to nie jedyny plus.


REKLAMA


W wizytówce zawarte są ważne z punktu widzenia Klienta informacje dotyczące Twojej firmy – adres, godziny otwarcia, numer telefonu i wiele innych. Możesz tam również opisać swoją działalność oraz dać przekierowanie do swojej strony internetowej. To darmowa reklama.


STATYSTYKI

Otrzymasz dostęp do statystyk, które pokażą Ci ile osób obejrzało wizytówkę. Dowiesz się jakie hasła wpisują użytkownicy, żeby znaleźć Twoją firmę oraz ile osób zadzwoniło do Ciebie korzystając z wizytówki. 


JAK ZAŁOŻYĆ WIZYTÓWKĘ? 

Samo założenie wizytówki trwa niecałe 5 minut.

Na wstępie musisz utworzyć konto Google, które będzie właścicielem wizytówki.

  • Załóż konto Google z końcówką @gmail.
  • Inną możliwością będzie założenie konta z wykorzystaniem adresu firmowego, jeżeli taki adres firmowy posiadasz. Zobacz poniżej jak to zrobić.

Zakładanie konta z wykorzystaniem adresu firmowego

google moja firma
  1. Wejdź na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zacznij tworzyć wizytówkę.


Po uzupełnieniu podstawowych danych wybierz “Zweryfikuj później”. Na początku zajmiemy się uzupełnieniem profilu, a na końcu poprosimy Google o kod weryfikacyjny. 

2. Tak wygląda Twoje konto.

UZUPEŁNIENIE DANYCH

Poniżej zaznaczyłam najważniejsze zakładki do uzupełnienia.

google moja firma

ZAKŁADKA “INFORMACJE”


W tym miejscu podajemy podstawowe dane dotyczące firmy. Są to godziny otwarcia, numer telefonu, czy odnośnik do firmowej strony internetowej. Skup się na trafnym określeniu podstawowej kategorii. Może być to np. restauracja japońska, restauracja włoska, sklep obuwniczy, usługi dla biznesu i wiele innych.

Im trafniej ustalisz kategorię, tym większa szansa, że Twoja firma będzie wyświetlała się na zapytania Klientów. I o to właśnie chodzi: odpowiednie dopasowanie oferty do odbiorcy. 

W zakładce “Informacje” warto umieścić krótki opis firmy – do 750 słów. Niestety w tym miejscu nie możesz zamieścić linków. Na końcu opisu możesz wstawić po prostu wezwanie do działania “Call To Action” takie jak “Wejdź na naszą stronę i zobacz co dla Ciebie przygotowaliśmy”. Zobacz wskazówki od Google, które podpowiedzą Ci w szczegółach jak przygotować dobry opis firmy na wizytówce Google Moja Firma.


ZAKŁADKA “ZDJĘCIA”


Zdjęcia przyciągają uwagę i zwiększają zaangażowanie Klientów. Zgodnie ze statystykami od Google firmy udostępniające zdjęcia na swojej wizytówce mają o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu w Mapach Google od tych firm, które nie zamieszczają zdjęć.

Zdjęcie okładkowe to zdjęcie najczęściej oglądane przez Klientów. Będzie widoczne w wyszukiwarce oraz w Mapach Google. Z tego powodu warto zadbać o to, żeby fotografia dobrze przedstawiała Twoją ofertę czy profil działalności firmy. Bardzo dobrze prezentuje się tutaj zdjęcie szerokiego planu. Warto wiedzieć, że Google “kiepsko reaguje” na zdjęcia okładkowe, które pokazują produkt w dużym przybliżeniu i zdarza się wtedy, że sam “podmienia” je na inne.

Poniżej przykłady dwóch zdjęć. Pierwsze z nich będzie lepszym wyborem dla zdjęcia okładkowego restauracji włoskiej.

google moja firma
źródło: Pixabay
google moja firma
źródło: Pixabay

Na swoją wizytówkę warto dodać też zdjęcie logo. Ono również będzie wyświetlało się Klientom w wyszukiwarce. 

Jeżeli masz taką możliwość, dodaj zdjęcia firmy z zewnątrz oraz wewnątrz budynku. Możesz umieścić także zdjęcia produktów, zdjęcia pracowników, zdjęcia zrobione w trakcie pracy. Innymi słowy wszystkie te fotografie, które dotyczą Twojej firmy i które przykują uwagę Klientów. Pamiętaj, im więcej dobrych jakościowo, autentycznych zdjęć tym bardziej zaciekawią i skupią uwagę potencjalnych nabywców. 

Fotografie powinny być w formacie JPG lub PNG oraz dobrze prezentować się w poziomie i w pionie. Więcej informacji o wytycznych dotyczących zdjęć znajdziecie >>>TUTAJ


ZAKŁADKA “PRODUKTY”

Jeżeli oferujesz jakieś produkty, to warto umieścić je w tej zakładce. 

Uzupełniamy nazwę produktu, wybieramy odpowiednią kategorię, do której można zaliczyć produkt oraz wypełniamy wszystkie pola pokazane poniżej. Dodaj też odnośnik do produktu „Dodaj przycisk” i tam wprowadź link przekierowujący Klienta do zakupu czy opisu towaru.

google moja firma

Produkty wyświetlają się na wizytówce w wyszukiwarce Google.

google moja firma


WERYFIKACJA WIZYTÓWKI


Po uzupełnieniu profilu przyszedł czas na zweryfikowanie wizytówki.

Wchodzimy w zakładkę “Zarządzanie lokalizacjami”, wybieramy sposób weryfikacji i cierpliwie czekamy na kod weryfikacyjny do wpisania.

google moja firma

Samo założenie wizytówki nie zajmuje wiele czasu. Uzupełnienie danych jest już bardziej czasochłonne. Warto też te dane aktualizować dodając na przykład raz na jakiś czas wpis do wizytówki.


Zapoznaj się z naszą ofertą i pozwól zająć się Twoją Wizytówką Google Moja Firma naszym najlepszym wirtualnym asystentkom. Skontaktuj się z naszym zespołem!


Jeśli chcesz dowiedzieć się jak delegować zadania Wirtualnej Asystentce, koniecznie zapisz się na darmowe szkolenie online. Planuj i deleguj tak jak lubisz. To możliwe!

Joanna Duda

Wirtualna Asystentka BrandAssist