parallax background

Jak promować event?

wirtualna recepcja dla gabinetu masażu
Wirtualna Recepcja dla gabinetu masażu – przykład klienta
5 września 2018
recykling treści na blogu
Recykling treści na blogu – kiedy warto go zrobić?
18 września 2018

Eventy mają silny wpływ na kreowanie wizerunku firmy. Promocja to jeden z kluczowych elementów całej organizacji wydarzenia, dlatego warto poświęcić czas i odpowiednio ją zaplanować. Więc jak promować event?


Niezależnie od tego, jaki event chcemy zorganizować, plan wszystkich działań to podstawa. Dlatego poniżej znajdziesz spis działań, jak promować event. Możesz potraktować to jak checklistę i wykorzystać ją podczas planowania wydarzenia.

ZRÓB LISTĘ WSZYSTKIEGO

Spisz wszystko, co trzeba zrobić i podziel na etapy – zarówno działania promocyjne przed wydarzeniem, jaki podczas niego.

OKREŚL GRUPĘ DOCELOWĄ

Efektywna promocja to znajomość grupy docelowej – warto wiedzieć, czym się interesuje, gdzie spędza czas wolny i odpowiednio dobrać kanały komunikacji.

ZRÓB STRONĘ WYDARZENIA

Bardzo ważne jest, aby wydarzenie miało swoją stronę internetową lub podstronę. Umieszczamy tam szczegóły dotyczące miejsca, czasu oraz formularz zapisu. Warto umieścić również opinie uczestników i relację z poprzednich edycji, jeśli takie posiadamy.

WYKORZYSTAJ SOCIAL MEDIA

Ciężko już wyobrazić sobie reklamę eventu bez Fanpage’a i wydarzenia na Facebooku. W obu przypadkach najważniejsze jest dbanie o aktywność. Warto skorzystać z płatnej, dobrze stargetowanej reklamy!

ZRÓB NEWSLETTER

Klasycznym sposobem na promocję wydarzenia jest newsletter, która pozwala nam na dotarcie z konkretnym przekazem do wybranych osób. Dobrze przygotowany może okazać się bardzo skuteczny!
Drogą do sukcesu przy promocji jest łączenie kanałów. Pamiętajmy, żeby docierać do odbiorców w różny sposób.

ZDOBĄDŹ PARTNERA WYDARZENIA

Warto również zadbać o partnera wydarzenia – najlepiej wpływową osobę z branży związanej z wydarzeniem. Na pewno współpraca taka przełoży się na zwiększenie zainteresowania Twoim eventem.

ZAPROŚ PRELEGENTÓW

Zaproponuj prelegentom współpracę przy promocji wydarzenia, co zwiększy dotarcie do potencjalnych uczestników. Poproś, aby umieścili informację w swoich serwisach społecznościowych, blogach czy innych kanałach komunikacji.

ZRÓB FILM PROMUJĄCY

Krótkie video to świetny sposób na Ukazanie korzyści z udziału w naszym wydarzeniu. Konkretny przekaz będzie jednym ze skuteczniejszych narzędzi promocyjnych.

I na koniec…
Pamiętajmy, aby docierać do odbiorców w różny sposób.
Według badań dopiero przy trzecim i kolejnym kontakcie z przekazem jesteśmy bardziej chętni na interakcję.

Jeśli zainteresował Cię ten temat, przeczytaj także teksty o tym, jak sprawnie zorganizować event i o czym trzeba pamiętać, promując własną firmę na eventach.

 

Magdalena Żurawska

Wirtualna Asystentka BrandAssist