Po co nam miejsce w sieci internetowej? Dla osób prywatnych profile w social mediach lub własne strony WWW stanowią “słupy ogłoszeniowe”. Zaglądamy tam, aby dowiedzieć się “co słychać?”.
Z kolei dla firm istnienie online jest już nieodłączną częścią funkcjonowania. To kolejna droga dotarcia do potencjalnych klientów własnych produktów lub usług.
Google Analytics sprawdzi się przede wszystkim na stronach firmowych bądź blogowych, serwisach internetowych.
Dla przedsiębiorców instalowanie kodu śledzenia GA pomoże odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań pomocnych przy prowadzeniu biznesu. Pytania typu:” Jak efektywnie sprzedawać?”,” Jak wiedzieć, czy działamy w dobrym kierunku?” dzięki narzędziu analitycznym, jakim jest Google Analytics, znajdują odpowiedzi.
Od czego zacząć? Jak podpiąćJak podpiąć Google Analytics pod stronę WWW? Też zmagasz się z tym problemem? Przeczytaj artykuł i zrób to z nami krok po kroku.Jak podpiąć Google Analytics pod stronę WWW? Też zmagasz się z tym problemem? Przeczytaj artykuł i zrób to z nami krok po kroku. Google Analytics? To pytanie zadają sobie świeżo upieczeni posiadacze stron WWW, tak blogerzy, jak firmy.
Na początek warto zainteresować się podstawowymi funkcjami i raportami Google Analytics. To narzędzie jest całkowicie darmowe, a oferuje szereg profitów. Wbrew pozorom opanowanie podstaw nie jest takie trudne do ogarnięcia dla średniozaawansowanego użytkownika internetu.
Poza oczywistymi danymi jakie uzyskujemy, czyli liczba UU (unikalnych użytkowników), możemy dowiedzieć się, skąd do nas przychodzą, z jakiego medium oraz (co dla nas bardzo ważne) co robią na naszej stronie.
Obecnie ten kto ma wiedzę, ma przewagę nad konkurencją. To chyba najważniejsza zaleta posiadania “podpiętego” kodu śledzenia GA. Dzięki wiedzy o naszych użytkownikach możemy bardziej efektywnie rozwijać swoją działalność online.
Możemy ustalać bardziej realne cele biznesowe i szybko oraz efektownie je realizować. Każdy biznes musi się rozwijać. Od ich właścicieli i ich decyzji, podjętych w oparciu o wnikliwą analizę danych przeprowadzoną przez specjalistów (lub samodzielnie), zależy, czy firma będzie się rozwijała w kierunku, w jakim oczekuje tego właściciel.
Google Analytics ułatwia taką analizę, dlatego warto poznać choćby w podstawowym zakresie to narzędzie analityki internetowej.
Jeśli należysz do ludzi, których przeraża wszelka technologia lub
po prostu nie masz na to czasu, możesz wynająć wykwalifikowane osoby do
zainstalowania kodu GA na stronie. Aczkolwiek proponuje przemóc się lub znaleźć
30 minut (tak, sama instalacja nie trwa całego dnia ;)), aby samemu
zainstalować to narzędzie.
Dlaczego? Ponieważ rozumiejąc jego działanie, sprawniej wyciągniesz z niego istotne informacje i właściwe
wnioski.
Jedynie, co musisz mieć, to konto na Google.
Zaloguj się na nim i postępuj zgodnie z krokami przedstawionymi na infografice.
Kiedy już masz stworzone konto Google Analytics, możemy przejść do kolejnego etapu. Jak to zrobić, aby kod śledził, co się dzieje na naszej stronie?
Postępuj zgodnie z informacjami na kolejnej infografice.
Raportów na panelu GA jest ogrom. Liczba zakładek i opcji może
odstraszać. Jest na to sposób. W pierwszej kolejności musisz odpowiedzieć sobie
na pytania: Czego chcesz się dowiedzieć? Co chcesz śledzić? Jak często chcesz
sprawdzać raporty?
Większość tych opcji można samemu ustawić i … automatycznie wysyłać sobie raporty
na adres e-mail.
W panelu Google Analytics wyróżniamy pięć grup raportów. Są to:
W bardzo dużym skrócie pierwszy z raportów pokazuje to, co się
dzieje aktualnie na stronie.
Kolejny obejmuje dane dotyczące użytkowników strony.
Raport “Pozyskiwanie” odpowie nam skąd do nas oni przyszli.
W zestawieniu “Zachowanie” zgłębimy, co użytkownicy robią na naszej
stronie.
Ostatni raport odpowie nam, ile zarobiliśmy, ile osób zrobiło to, czego od nich
oczekiwaliśmy w odniesieniu do wszystkich odwiedzających stronę.
Wielu przedsiębiorców nie czuje potrzeby zgłębiania tajników technologii internetowych. Zazwyczaj z braku czasu, ale też z powodu przekonania, że jest to bardzo trudne i zarezerwowane dla wybrańców, którzy to rozumieją.
Z drugiej strony, nie wszyscy muszą się znać się na wszystkim co jest związane z ich działalnością. Od tego są specjaliści! Osoby, które “zjadły zęby” na danym narzędziu, czy programie.
Każdy raport potrzebuje interpretacji oraz wyciągnięcia konkretnych wniosków.
Tym może się zajmować specjalista. Przedsiębiorca może nim stać się sam, ale
nie ma takiego przymusu. W tym punkcie pole do popisu mają Wirtualne Asystentki
z zacięciem technicznym.
Umiejętność poruszania się po panelu Google Analytics przydaje się nie tylko przy obsłudze klientów, ale również przy efektywnym wykorzystaniu własnej strony wizytówki Wirtualnej Asystentki. Testując wszystko na swojej prywatnej stronie, WA ma już podstawowe doświadczenie, które może wykorzystać, aby odciążyć swoich klientów. Chęć pogłębiania tej “tajemnej” wiedzy zaowocuje z pewnością wieloma dodatkowymi zleceniami dotyczącymi analityki internetowej.
Patrząc perspektywicznie Google Analytics to dopiero skromny początek. Firma Google wypuszcza ogrom narzędzi takich jak Google Tag Manager lub Google Search, w których możesz się specjalizować jako WA.
Skoro już wiesz, jak podpiąć Gopgle Analytics, czas na bardziej zaawansowaną wiedzę. W kolejnych artykułach przybliżę poszczególne funkcje i opcje GA. Analityka internetowa jeszcze nigdy nie była tak dostępna jak teraz. Postaw na rozwój swój i swojej firmy. Ta inwestycja zwróci się szybciej niż myślisz.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.