parallax background

Jak i dlaczego warto użyć Insta Stories do budowania marki osobistej?

Jak założyć kanał na YouTube i odnieść sukces?
15 lutego 2021
online
Warto szkolić innych online – możemy pomóc, znamy się na tym
10 kwietnia 2021


Insta Stories to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi do szybkiej promocji swojej marki osobistej w internecie.
Jest przyjemne w odbiorze – klikasz kółeczko i już, nie musisz czytać długiego tekstu. 
Bawi – możesz korzystać różnych zabawnych efektów i naklejek. Sprzedaje – to doskonały sposób, żeby np. w dniu premiery Twojego kursu on-line, trafić szybko z przekazałam do odbiorów, ale to nie wszystko…

Dlaczego warto zacząć budować markę osobistą na Instagramie od Insta Stories?

Instagram nie jest Twoim konikiem? Nie masz czasu na publikowanie zapierających dech w piersiach zdjęć, czy projektowanie karuzeli? Nie szkodzi, przy tworzeniu Insta Stories liczy się pomysł i korzystanie z chwili.  Bierzesz telefon w dłoń i nagrywasz. Ten format przekazu wybaczy brak makijażu (nałożysz sobie świetny efekt), czy zadbanie o inne detale np. światło i dźwięk. Po prostu Twoi odbiorcy są przyzwyczajeni, że tutaj może być luz i spontan (ale nie musi) i wcale ich to nie zdziwi, a wręcz przeciwnie – ociepli Twój wizerunek. Insta Stories z łóżka, z samochodu, z zakupów … to też są dobre okoliczności do nagrywania. Dlatego, jeżeli masz trudności z Instagrama – zacznij nagrywać Insta Stories. 

 Pomysły na Insta Stories, które opowiedzą o Twojej marce osobistej z perspektywy pracy.

Naturalnym sposobem i niewymagającym zachodu na pokazanie swojej marki i biznesu jest pokazanie swojego miejsca pracy.

Naprawdę, to interesuje Twoich obserwatorów, jak pracujesz, jak się organizujesz, jak tworzysz i z jakiego kubeczka pijesz poranną kawę.
Insta Stories zrobione na w ogródku, czy na łóżku, przekaże zupełnie coś innego niż  relacje zrobione przy perfekcyjnie posprzątanym biurku. A tym samym pokażą Twój charakter pracy i Twoją osobowość.
Dodatkowo warto pamiętać, że to Ty towarzysz kadr i decydujesz o tym, co w nim będzie. Dbałość o szczegóły opowie Twoją historię. To zdjęcie nie będzie wyglądało na stockowe. Dlatego zadbaj o detale. Zadbaj o to, by w kadrze pojawiły się: kolory Twojej marki, Twój produkt, inny element, z którym się utożsamiasz. 
Insta Stories dotyczące Twojego miejsca pracy, to świetny sposób, żeby wzbudzić/zaspokoić ciekawość naszych obserwatorów. 

Jak wykorzystać Stories do promocji marki osobistej, kursu, produktu.

Jeżeli właśnie ruszyłeś ze sprzedażą kursu on-line, albo masz promocję na konkretny produkt w swoim sklepie – wykorzystaj do promocji Insta Stories.

Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży i reklamowanie marki, dlatego stwórz relacje pokazujące elementy tej promocji. Doskonałym pomysłem jest zapisanie relacji w wyróżnionych, tak aby były one łatwo dostępne dla potencjalnych klientów.
Bądź w tym autentyczny.
Wiesz, że Twój produkt jest świetny i potrzebny, dlatego przekaż tę informację z pozycji eksperta, któremu warto zaufać. Podkreśl wyjątkowość oferty, dlaczego ktoś ma kupić dzisiaj, a nie za miesiąc?
Zastanów się, jak możesz pokazać unikalny bonus, zniżkę, przypomnieć o limicie czasowym.  

Przy promocjach warto wykorzystać różne funkcje w Insta Stories. Sprawdź np. odliczanie czasu. Będzie przypominało klientom, że promocja kończy się np. za 2 dni. Albo info o zniżce, z przekreśloną ceną standardową (działa na wyobraźnie). 

Co więcej, jeżeli nie masz 10 tys. obserwatorów, możesz stworzyć “swipe up” na podstawie Insta Stories oraz IGTV. To trochę dłuższy sposób, żeby klient kliknął link np. do strony lądowania  promującej produkt, ale możliwy do zrobienia.
Przykład takiego “swipe up” na znajdziesz na instagramie @pola_sobczyk, wyróżniona relacja: sklep. 

Powyżej pokazałam Ci dwa pomysły na budowanie dochodowej marki na Instagramie za pomocą Insta Stories.
Jeżeli potrzebujesz inspiracji i chciałbyś zobaczyć, jak robią to profesjonaliści, polecam Ci konto Szymona Mierzwy, który fantastycznie dba o swoją markę osobistą głównie za pomocą relacji. 

Jeśli potrzebujesz pomocy w rozwoju swojego konta na Instagramie skontaktuj się z nami. Wirtualne asystentki znacząco mogą pomóc w usprawnieniu docierania do nowych odbiorców!

Zapoznaj się z naszą ofertą.

Monika Dudziak

WA BrandAssist