parallax background

8 powodów, dla których nie warto przestawać się uczyć

5 powodów przez które prawdopodobnie nie masz tylu klientów ilu Twoja konkurencja
11 marca 2016
Ewa, organizatorka wydarzeń kulturalnych
6 kwietnia 2016

 

O ile nie jest to przymusowe i nudne szkolenie, na które wysłano wszystkich w firmie, samorozwój zwraca się na wielu płaszczyznach. Przydaje się każdemu, niezależnie od wieku i stanowiska. Niezależnie od tego, czego się uczysz, nauka wpływa pozytywnie na Twoje dobre samopoczucie. W jaki sposób? Przedstawiamy 8 powodów, dla których warto nieustannie poszerzać wiedzę.

 

1. Znajomi

Co prawda idziesz na szkolenie nie po to, aby zdobywać nowych przyjaciół, jednak warto zwrócić uwagę na to, kto siedzi obok Ciebie. Jest spora szansa, że dana osoba umie więcej lub zapamięta ze szkolenia tę część, która Tobie akurat umknęła. Poza tym, przynajmniej większa część osób w grupie – tak jak Ty – chce poszerzyć wiedzę i podwyższyć kompetencje. Warto mieć w swoim gronie znajomych ambitne osoby, interesujące się podobną tematyką co Ty.

 

2. Inspiracja

Słuchając prelegentów oraz uczestników możesz odkryć wiele nowych możliwości rozwoju osobistego, firmy oraz produktu. Wspólne dyskusje, rozwiązywanie problemów, czy sugestie w „obcym gronie” mogą być bardziej inspirujące niż „burza mózgów” w firmie.

Jedną z metod poprawy pamięci jest przyswajanie nowej wiedzy. W stanie relaksu – zakładam, że szkolenie jest nieprzymusowe – zapamiętujemy więcej. Przyswajanie nowych i ciekawych dla nas informacji pobudza komórki nerwowe, realizując tym samym naturalną „gimnastykę mózgu”.

Dlaczego więc nie połączyć przyjemnego i zdrowego z pożytecznym?

 

4. Zmiana pracy

Jednym z najczęstszych powodów, dla których uczestniczymy w szkoleniach jest zmiana pracy lub chęć zdobycia wyższego stanowiska w obecnej firmie. Wykwalifikowani pracownicy na rynku są na wagę złota. Szukaj szkoleń, na których są organizowane warsztaty lub praktyki. Twoje CV dzięki temu nabierze szczególnej wartości.

 

5. Żegnaj nudo

Pomyśl, jak można nudzić się, kiedy właśnie zrozumiałeś jak programować w Ruby on Rais albo tworzyć obrazki na szkle innowacyjną metodą akwarelową? Od tego momentu zaczynasz rozwijać nowe umiejętności. Tutaj nie ma czasu na nudę, bo robisz to, co lubisz!

 

6. Wypalenie zawodowe

Nowe kontakty, nowe umiejętności, poprawa relacji w grupie, nowe zadania w firmie to wszystko pozwala na realizacje siebie na nowo, a słynne wypalenie zawodowe jest niestraszne osobom, które rozwijają się i łakną nowych doświadczeń.

A

7. Relacje w grupie

Do zadań managera oraz szefa należy indywidualne przeszkolenie pracownika z wiedzy o produktach oraz standardach pracy w firmie. Jednak w każdej organizacji spotykają się nie tylko odmienne charaktery, ale również różny poziom wiedzy i wykształcenia. Grupa w pracy szybko zauważy, kiedy czujemy się z tego powodu gorsi. Ta mało komfortowa sytuacja może doprowadzić do braku motywacji, a nawet depresji.

Idąc na szkolenie, nie musimy powielać wiedzy i wykształcenia osób w grupie. Pomyślmy o krok dalej. Nauczmy się czegoś kompletnie nowego lub uzupełnijmy swoim szkoleniem wiedzę innych współpracowników. Dzięki takiej decyzji nie tylko poprawisz relacje z kolegami i koleżankami z pracy, ale również udowodnisz, że naprawdę jesteś istotną częścią grupy, dzięki której rozwijasz innych członków zespołu oraz firmę dla której pracujesz.

 

8. Networking

Na warsztatach można zdobyć nie tylko nową wiedzę, ale również… klienta! Warto nosić ze sobą wizytówki i ćwiczyć krótkie rozmowy. Szczególnie podczas szkoleń dużo łatwiej nawiązać kontakt. Łączy Was przecież chęć dokształcania się i rozwiązywanie podobnych problemów. W przyszłości każda znajomość może stać się lukratywną współpracą. Networking! Oto klucz do sukcesu wielu znanych dzisiaj marek.


 

Pola Sobczyk

polka-kolko-1

Od 5 lat zajmująca się wsparciem działań promocyjnych B2B w marketingu oraz social media dla MŚP. Prowadziła szkolenia oraz warsztaty z zakresu obsługi klienta m.in. dla Sądów Rejonowych w Poznaniu i Szczecinie. Prywatnie pasjonatka tematyki z obszaru Visual Merchandising oraz Employer Branding.