parallax background

Wywiad z Andrzejem Ogonowskim z SMSAPI

excel-na-rozmowie
Excel na rozmowie kwalifikacyjnej
17 września 2017
Excelowe „przyda się” – czyli kilka pożytecznych funkcji i skrótów klawiszowych
5 października 2017


Zapraszam na rozmowę z Andrzejem Ogonowskim. Dyrektorem Brand i Marketingu SMSAPI, prelegentem pierwszego szkolenia w Polsce na Wirtualną Asystentkę.

Zapytam prosto z mostu: podaj 5 marketingowych rad dzięki którym przedsiębiorca zacznie zarabiać.


1. Poznaj odbiorcę, przyjrzyj mu się z bliska.

2. Miej uczy i oczy otwarte - słuchaj odbiorcy, zrozum i wyciągaj wnioski.

3. Próbuj, testuj, kombinuj – w końcu znajdziesz sposób.

4. Ucz się od lepszych, poznawaj osoby z branży, networkuj tak często, jak się da.

5. Stawiaj na jakość, a nie na ilość.

Jakie są główne zalety sms marketingu?


Jest wiele! Największa zaletą według mnie jest prostota działania i szybkość dostarczania – 98% SMS-ów jest odczytywanych po kilku minutach od wysłania. Rzadko rozstajemy się ze swoimi smartfonami, a łatwiej powiedzieć – nigdy nie dajemy im odpocząć. ;) Dodatkowo, odbiorca jest gotowy do otrzymywania SMS-ów zaraz po uruchomieniu karty SIM ze swoim numerem, niezależnie od urządzenia (smartfon lub zwykły telefon). To właśnie daje nam pewność bezpośredniego dotarcia do odbiorcy. SMS jest w założeniu krótki, a właśnie tego poszukuje odbiorca przeciążony informacjami marketingowymi – krótkiego, konkretnego i niedrażniącego komunikatu niosącego ze sobą odpowiednią wartość. W 160 znakach można umieścić zarówno atrakcyjną treść, link, kod rabatowy, call to action – a to wszystko spersonalizowane i skrojone na miarę.

Znalazłeś wady?


Niestety, istnieje „zły” SMS marketing. A jest to ten, któremu brakuje zrozumienia odbiorcy i podstawowych zasad marketingu. W SMSAPI wzięliśmy sobie za punkt honoru edukację klienta. Uczymy, że wiadomości SMS działają, jeżeli kampanie są odpowiednio przygotowane. To przygotowanie oznacza wybranie odpowiedniego czasu wysyłki, częstotliwości oraz jakości treści. Ważne jest też budowanie własnych baz odbiorców, ponieważ wysyłki do zakupionych baz odbiorców osiągają o wiele niższe wskaźniki efektywności . Krótko mówiąc - działania niezgodne z permission marketingiem to zło wcielone marketingu SMS!

Dlaczego nie warto wysyłać smsów samemu?


Właśnie sobie wyobraziłem pracowników działu marketingu z telefonami w ręku, grzejącymi SMS-y od rana do wieczora… ;) Kanał SMS-owy jest stosunkowo tani, a platformy służące masowej wysyłce dają coś więcej niż sama wysyłka wiadomości do wybranej grupy odbiorców. Mam tu na myśli przede wszystkim szereg narzędzi wspierających klienta od samego początku tworzenia komunikacji SMS – widget do zbierania baz odbiorców, aplikację na Facebooku, po funkcje pozywające na personalizację wiadomości lub targetowanie. Korzystanie z platformy oznacza także łatwość integracji SMSAPI poprzez gotowe biblioteki przygotowane i rozwijane przez naszych programistów.

Na jakich wydarzeniach można was spotkać w tym albo w 2018 roku?


W samym poprzednim roku wzięliśmy udział w ponad 80 konferencjach i targach w Polsce oraz zagranicą, ponieważ wierzymy, że bezpośredni kontakt z potencjalnymi i obecnymi klientami jest kluczem do budowania długotrwałych relacji. Chętnie występujemy także w roli prelegentów dzieląc się doświadczeniem, m.in. na InternetBeta, Konferencji FastTony.es, Targach Ehandlu, Mobile Trends Conference i wielu innych. Chcesz się spotkać i przybić piątkę? Często jesteśmy poza biurem, jest spora szansa, że będziemy w Twoim mieście. Nasze plany można śledzić na blogu, Instagramie i fanpage. ;)

Jakie znasz narzędzia które usprawniają Waszą pracę w zespole i poleciłabyś je swoim klientom? Czy działa u Was styl pracy zdalnej?


W komunikacji wewnętrznej zależy nam najbardziej na przejrzystości informacji, łatwym dostępie do wiedzy oraz zaufaniu. Do codziennej pracy wykorzystujemy Slack jako komunikatora służącego szybkiej wymianie informacji, wspólny dysk z czytelnym podziałem zawartości, oraz inne m.in. Trello, aplikacje służące zarządzaniu zadaniami. W wyborze narzędzia kierowałbym się przede wszystkim użytecznością, nie w każdym środowisku sprawdzą się te same sposoby. Aha! I przy tym wszystkim nie można zapomnieć jaką ważną rolę pełnią spotkania face2face i wspólne jedzenie pizzy w każdy czwartek. ;) Pracujemy zdalnie wtedy, kiedy istnieje taka potrzeba, ktoś potrzebuje spokoju lub zmiany środowiska. Na co dzień jednak staramy się tworzyć w biurze domową atmosferę, która sprzyja budowaniu relacji i przynależności do zespołu.

Dziękuję Ci bardzo za rozmowę.



Dziękuję.

Pola Sobczyk

Wirtualna Asystentka BrandAssist
CEO – BrandAssist