O czym warto pamiętać, promując swoją firmę na eventach?

skróty w trello
Narzędzia Wirtualnej Asystentki – skróty TRELLO
13 lutego 2018
Facebook (Graph) Search w 2018 roku
13 kwietnia 2018

Coraz więcej przedsiębiorstw chętnie uczestniczy w wydarzeniach jako partner spotkania w celu pokazania swoich produktów czy usług uczestnikom. Jeżeli zdecydujemy się na taką formę współpracy, warto zadbać o DOSTOSOWANIU RODZAJU EVENTU DO NASZEJ GRUPY DOCELOWEJ.


WSZĘDZIE, naprawdę nie znaczy SKUTECZNIEJ!

Warto wziąć pod uwagę wydarzenia, które skupiają dokładnie Twoich potencjalnych klientów i zainwestować w promocję podczas udziału w nich. Uczestnicy zwłaszcza na dużych konferencjach zasypywani są dosłownie MASĄ informacji na temat różnych firm, marek, produktów i to od Ciebie zależy jak i czy w ogóle po spotkaniu zostaniesz zapamiętany.

Zadbaj o kilka rzeczy i wykorzystaj maksymalnie udział w wydarzeniu:

KOMUNIKACJA

Wiele osób już dostrzegło, że event marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji. Jeżeli masz możliwość opowiedzenia o swojej marce ze sceny, świetnie! Pamiętaj, aby nie skupiać się tylko na reklamie swojej marki. Wyobraź sobie, że siedzisz na widowni i słuchasz tylko o zaletach czyjegoś produktu. Nudne, prawda? Spraw, aby Twoja prezentacja była wartością dla odbiorcy: doradzaj, pomagaj, zaskakuj statystykami i ciekawymi historiami. Jeżeli nie masz możliwości wystąpienia, skorzystaj z networkingu w przerwie i rozmawiaj z uczestnikami, dowiedz się czego potrzebują. Być może nawiążesz współpracę lub znajdziesz klienta na swoje produkty czy usługi.

Bądź otwarty, zacznij rozmowę – nie czekaj aż sami zapytają, wdaj się w dyskusję aby móc jak najwięcej opowiedzieć o swoich produktach czy usługach.

Z tym wiążę się kolejna ważna rzecz:

ZAINTERESOWANIE

Warto poświęcić czas na przygotowanie jak najlepszej formy pokazania swojej działalności. Być może masz możliwość pokazania próbki swojej pracy np. w przypadku biznesu kosmetycznego – wykonywanie pokazowego zabiegu pielęgnacyjnego, czy analiza składu ciała – dietetycznego.

Czasem wystarczą ciekawie zrobione gadżety firmowe, które każdy będzie chciał posiadać –koszulki czy torby materiałowe z inspirującym napisem, cukierki z wróżbą, kreatywne notesy lub próbny dostęp do usługi. Oczywiste jest, że uczestnicząc w evencie przygotowujesz materiały reklamowe: ulotki, wizytówki czy foldery. Zadbaj o ich estetykę! W tym wypadku również możesz się WYRÓŻNIĆ – konwencją, kolorem czy grafiką.

WYMIANA KONTAKTU

UWAGA TO BARDZO WAŻNE

To, że przygotujesz ciekawe gadżety, materiały reklamowe czy dasz próbki Twoich usług, produktów NIE WYSTARCZY! Zbieranie własnej bazy kontaktów jest bardzo ważne, tworzysz grupę swoich potencjalnych klientów, dlatego wymień kontakt z uczestnikami aby:

  1. Osoba wiedziała jak się z Tobą sama może skontaktować;

  2. Ty masz możliwość kontaktu i zapytania np. jak ocenia dany produkt czy usługę po przetestowaniu.

Pamiętaj o pisemnym wyrażeniu zgody na kontakt z Twojej strony!

Wykorzystaj event do sprzedaży swoich produktów czy usług. Skontaktuj się, znajdź potrzebę klienta i działaj. I na koniec…

Inni partnerzy wydarzenia również mogą być Twoimi potencjalnymi klientami lub partnerami. Indywidualnie podejście zawsze wpłynie na skuteczność! 🙂

Bez względu na budżet jakim dysponujesz na promocję przy odrobinie kreatywności i otwartości jesteś w stanie skutecznie wypromować swoją markę podczas eventu.

Powodzenia!

Magdalena Żurawska

Asystentka Wirtualna BrandAssist