Jak dodać lokalizację na FANPAGE?

sklep online
Shoplo – twój pierwszy profesjonalny sklep online
31 stycznia 2018
skróty w trello
Narzędzia Wirtualnej Asystentki – skróty TRELLO
13 lutego 2018

 

W maju 2017 roku udostępniliśmy Wam poradnik jak dodać lokalizację na swój fanpage, który bardzo Wam przypadł do gustu. Jednak Facebook wprowadza zmiany niemal codziennie, dlatego postanowiliśmy zaktualizować wiedzę na ten temat – dodanie lokalizacji jest teraz troszeczkę łatwiejsze.


Poradnik przyda się na pewno osobom, które prowadzą fanpage biznesów mieszczących się w różnych lokalizacjach w całej Polsce lub poza jej granicami.

1. Wchodzimy na stronę główną swojego fanpage:

Jak dodąc lokalizację facebook

2. Następnie przechodzimy do zakładki “Ustawienia”, mieszczącej się w prawym górnym rogu:

3. Pojawia nam się strona z ustawieniami fanpage. Mamy po lewej stronie mnóstwo różnych zakładek, jednak nas interesuje zakładka “Lokalizacja”, którą znajdziemy po zjechaniu na dół. Na drugim screenie jest dokładnie zaznaczona.

Jak dodąc lokalizację facebook_3

4. Po kliknięciu na tą zakładkę otwiera nam się nowe okno, które wyświetla opcję lokalizacji. Aby dodać nową lokalizację, wybieramy zielony przycisk “Dodaj lokalizacje”.

Jak dodąc lokalizację facebook_5

5. Niestety opcje lokalizacji nie są jeszcze całkowicie przetłumaczone. Pierwsza opcja “Manually Add Locations” będzie nas interesowała, gdy mamy do dodania maksymalnie 10 lokalizacji (lub również mniej czy więcej – zależy ile będzie nam się chciało dodać ręcznie ;)). Druga opcja “Upload Locations” jest przeznaczona do wgrania szablonu z lokalizacjami w formacie CSV, która jest rekomendowana przy dodawaniu ponad 10 lokalizacji. Ostatnia opcja, “Migrate an existing page” służy do stworzenia lokalizacji na bazie już istniejącej na innym fanpage.

6. Kiedy wybierzemy pierwszą opcję “Manually Add Locations” pokaże się okno, w którym musimy wpisać dane swojej lokalizacji:

7. Uzupełniamy formularze odpowienimi danymi:

Numer lokalizacji

Podaj unikatowy numer dla tej lokalizacji, aby łatwo można było ją zidentyfikować. Musi to być pełna liczba dodatnia składająca się z maks. 10 cyfr.
Np. Kraków – 1, Gdańsk – 2, Warszawa – 3.

Deskryptor lokalizacji

Deskryptor lokalizacji pomaga odróżnić tę lokalizację od innych lokalizacji fanpage. Zastąpiony zostanie adres strony w tytule dowolną nazwą podaną tutaj.

Ulica, miejscowość, kod pocztowy, numer telefonu

Dane adresowe lokalizacji

Adres strony na Facebooku

Np. fb.com/adresfanpage.krakow, fb.com/adresfanpage.gdansk

Podkategorie

Wybierz maksymalnie trzy konkretne podkategorie, które pomogą użytkownikom łatwiej znaleźć Twoją stronę. Będą one wyświetlane na stronie pod sekcją Informacje i w wynikach wyszukiwania.

Godziny otwarcia

Należy wybrać jedną z opcji: nie podano godzin otwarcia; czynne całą dobę; zamknięte na stałe; otwarte w wybranych godzinach

Zakres cen

Należy wybrać zakres cen: nieokreślona, niskie; umiarkowane; wysokie; bardzo wysokie

Po uzupełnieniu danych trzeba kliknąć na niebieski przycisk “Zapisz”.

Po chwili pojawi się informacja, że lokalizacja została zapisana.

8. Teraz możemy wejść na naszą stronę główną fanpage i po lewej stronie kliknąć “Lokalizacje”.

9. Pokażę się nam wtedy mapka z lokalizacjami z wszystkimi lokalizacjami, które dodaliśmy na fanpage:

 

INFORMACJA DO ARTYKUŁU: http://brandassist.pl/jak-dodac-wiecej-lokalizacji-firmy-na-facebooku/

 

Daria Bodziony

Wirtualna Asystentka BrandAssist