parallax background

Facebook bidding – które wybrać?

Reklamy w Facebook Messenger już niedługo?
19 lutego 2016
Co to jest WSO?
2 marca 2016

 

Jeżeli chociaż raz zdarzyło ci się robić reklamę na FB z pewnością spotkałeś się z terminem ‚kwota oferty’ lub ‚bid amount’. Wtedy pojawia się pytanie: co wybrać? Manualny czy automatyczny? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Mamy jednak nadzieję, że zrozumienie jak działa ten system pomoże ci wybrać odpowiedni sposób płatności.

Od początku!

Facebook biddig to po prostu system, według którego będziesz obciążony za swoją reklamę. Dotyczy to manualnego i automatycznego naliczania kosztu reklamy. Ponadto mieści się w tym również cel optymalizacji reklamy oraz aktywność użytkowników, za którą zapłacimy.

Kiedy chodzi o kasę, wolimy być ostrożni i pewni. Po to testujemy i próbujemy. Dlatego też najpierw ustawiamy małe kwoty, patrzymy, co nam bardziej odpowiada i co lepiej współgra z naszym konkretnym celem.

Wybierz cel kampanii

W zależności od tego co wybierzesz z poniższej listy, twoja kampania będzie zoptymalizowana pod dany cel.

Zdefiniuj swoją grupę odbiorców

Dzięki temu narzędziu możesz sprecyzować, do kogo chcesz kierować swoje działania. Pamiętaj! Im bardziej zawęzisz swoją grupę odbiorców, tym większe prawdopodobieństwo, że dotrzesz do ludzi, na których ci zależy. Jednak wybór danej publiczności może wpływać na koszt reklamy.

Określ swój budżet

To jeden z najistotniejszych etapów. Powoli zbliżamy się do naszego głównego zagadnienia Facebook bidding. Ale najpierw musimy zdecydować ile w ogóle chcemy zapłacić za naszą reklamę.

Zanim określimy sposób naliczania zastanów się nad fazą testów, o której pisaliśmy powyżej. Próbuj nie tylko ze zdjęciami, tekstami, ale także próbuj dzielić swoich odbiorców na segmenty, by sprawdzić wśród których Twoje działania będą miały lepszy oddźwięk. Kiedy jesteś w fazie testowej, pamiętaj, by ustawiać małe kwoty.

Zoptymalizuj sposób dostarczania reklamy

Dotarliśmy do punktu, który dziś interesuje nas najbardziej!

Automatyczny vs manualny – czyli bid amount

FB optymalizuje Twoją reklamę przy ustawieniach automatycznych tak, byś możliwie najmniej zapłacił za swoją reklamę. Jeżeli wybierzemy opcje CPC (Cost Per Click) – płatność za kliknięcie (np. polubienie – w zależności od naszego celu) zapłacimy za dane „kliknięcie” możliwie najmniej. Jednak ustawienia automatyczne nie pozwalają nam na kontrolę wydatków.

Ustawienie manualne również ma swoje złe strony. FB sam podpowiada jaką kwotę zapłacimy za dany cel. Jednak musimy pamiętać, że w koszcie takiego kliknięcia mieszczą się wszystkie koszty, które FB „ponosi” za dostarczenie Twojej reklamy (w szczególności w przypadku naliczania automatycznego), czyli również same wyświetlenia danym użytkownikom, które wybrałeś wcześniej. Ponadto, jak dobra jest Twoja reklama, również przekłada się na jej koszt. Dlaczego? Jeżeli Twoja reklama nie działa na ludzi, nie klikają, nie interesują się nią, a FB wciąż ją im wyświetla, za te wyświetlenia również przyjdzie nam zapłacić!

Innym problem jest ograniczenie zasięgu naszej reklamy. Ustawiając kwotę manualną możemy ograniczyć wyświetlanie. Dzieję się tak, ponieważ w przełożeniu np. na niską aktywność naszej grupy odbiorców wokół reklamy, FB ma ograniczone środki na wyświetlenie tejże reklamy. Przez co również dotarcie do tej grupy może zająć więcej czasu.

Wszystko sprowadza się do tego czego oczekujemy, ile mamy czasu i jak dobra – interesująca jest nasza reklama! Nie jesteśmy w stanie powiedzieć Ci, które rozwiązanie jest lepsze dla Ciebie, ale mamy nadzieję, że zrozumienie niektórych procesów pomoże Ci podjąć właściwą decyzję.