parallax background

Dlaczego warto założyć sklep na Prestashop

Odpowiedz sobie na tych 10 pytań zanim założysz sklep Internetowy
14 marca 2017
7 błędów, których NIE MOŻESZ popełnić prowadząc sklep internetowy
24 kwietnia 2017

Czym tak naprawdę jest Prestashop?


Prestashop jest oprogramowaniem e-commerce na licencji open source…

Co oznacza ostatnie zdanie?


Oznacza to, że można korzystać z Presty za darmo, nie płacąc żadnego abonamentu czy jednorazowej ceny. Bez problemu można postawić prosty sklep bez żadnych kosztów. Płatne są jedynie profesjonalne szablony i moduły, jakie mają znaleźć się na sklepie. Są to np. systemy, które ułatwiają obsługę zamówień z kurierem, zaawansowane konfiguracje wyglądu, zarządzanie mailingiem, konfiguracje ułatwiające zamówienia, wtyczki do SEO.

Dlaczego ludzie decydują się zazwyczaj na sklep w Prestashop?


Jeśli ktoś dopiero zaczyna przygodę z własnym sklepem Internetowym, nie mając dużego budżetu ani czasu, jest to idealne rozwiązanie. Można mieć prosty sklep Internetowy, płacąc jedynie za zlecenie wykonania i skonfigurowania platformy. Nie ponosi się już żadnych miesięcznych kosztów z tytułu abonamentu.

Czy dużo osób korzysta z Prestashop?


Aktualnie z Prestashop korzysta – według danych marki - ponad 250 000 sklepów na całym świecie. W BrandAssist klienci mocno stawiają na tą platformę.

Na co należy uważać chcąc zakładać sklep na tej platformie?


Należy zwrócić uwagę na ceny modułów, które chcemy kupić.

Dlaczego akurat na to?


Ceny za moduły są dosyć duże, dlatego, że oprogramowanie sklepu jest darmowe. Warto przemyśleć wcześniej co jest nam faktycznie potrzebne. Nasze Asystentki Wirtualne mogą chętnie pomóc w doborze odpowiednich dodatków na sklep.

Dlaczego lubisz i polecasz tą markę?


Prestashop jest bardzo przyjazną platformą do pracy. Można skonfigurować wiele rzeczy na sklepie, jest bardzo dużo opcji w dodawaniu produktów (kombinacje z rozmiarami, kolorami, cenami) i przy bezpłatnym rozwiązaniu zdecydowanie wystarcza na niezaawansowany sklep. Presta ma również bardzo przejrzysty i elegancki kokpit, przez który można łatwo edytować informacje.

Czy jest jeszcze jakaś marka do tworzenia sklepów, którą dobrze wspominasz?


Pracowałam jeszcze na platformie Soteshop, jednak ona działa na innej zasadzie niż Prestashop. Trzeba wykupić miesięczny abonament/wynajem lub opłacić całą licencje z góry. Shoplo jest bardzo intuicyjne, jako Asystenci Wirtualni w BrandAssist również ogarniamy tamtejsze sklepy.

Jaka jest najsłabsza i jaka najmocniejsza strona Presta?


Najsłabszą stroną dla użytkownika jest chyba ilość darmowych szablonów do wyboru i ceny za moduły, które są bardzo różne. Najmocniejszą – możliwość stworzenia prostego sklepu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, responsywność sklepów oraz rozbudowane statystyki sprzedaży.

Jaki jest koszt sklepów na Presta?


Kwota postawienia sklepu na gotowym, profesjonalnym szablonie może wynieść od około 1500 zł. W przypadku indywidualnej grafiki cena jest wyższa i zaczyna się od 3000zł.

Jakie są najważniejsze moduły, które warto mieć w swoim sklepie internetowym?


Najważniejsze moduły, które powinno się zainstalować to moduły płatności. Dodatkowo przydatne będą moduły social media, integracje z porównywarkami cen oraz wspomagające połączenie zamówień z firmą kurierską.

Czego unikać w przypadku budowania sklepu na Prestashop?


Warto zastanowić się nad wszystkimi modułami, które chcemy dokupić w przypadku bardziej zaawansowanego sklepu. Może nie wszystkie z nich są potrzebne i nie wszystkie trzeba od razu kupować. Ceny modułów są dosyć wysokie, dlatego najlepiej przemyśleć przed zleceniem stworzenia sklepu czego dokładnie się potrzebuje, sprawdzić ceny modułów na Prestashop i porównać z kosztami założenia sklepu na innej platformie np. wspomnianym Shoplo czy Shoperze.

Znasz najpopularniejsze moduły? Jaką ilość produktów i kategorii można wstawić do sklepu?


Prestashop jest wyposażone w około 300 funkcji umożliwiających zarządzanie katalogami, zamówieniami oraz klientami. Nie ma ograniczenia co do ilości produktów czy kategorii. Najpopularniejsze moduły to te pokazujące slidery i bannery, ostatnio kupowane produkty, najpopularniejsze produkty, blok CMS (z własnymi linkami i tekstem), social media, blok promocji.

Jak wygląda późniejsza obsługa tego sklepu? Skala trudności jest wysoka?


Nie, obsługa sklepu jest intuicyjna i prosta, dodatkowo cały czas platforma jest ulepszana pod względem wyglądu i użytkowania. Właściciele dbają o to, aby sklep miał wiele funkcji, a tym samym był łatwy w obsłudze. Dodatkowo istnieje forum, na którym można zadać wszelkiego rodzaju pytania. Kwestią jedynej trudności jest znalezienie czasu, nasi klienci go nie mają, więc kwestie wrzucania opisów czy zdjęć produktów czyli obsługi sklepu - pozostawiają Asystentce Wirtualnej. Każdy jednak poradzi sobie z tym bez problemu.
 

Daria Bodziony

Asystentka Wirtualna BrandAssist