parallax background

Co Wirtualna Asystentka o SmartArt wiedzieć powinna

Jak usunąć fanpage na Facebooku?
24 listopada 2017
Wirtualana_Asystentka_Szkolenie_a
Pierwsze w Polsce szkolenie na Wirtualną Asystentkę zakończone!
22 grudnia 2017

SmartArt to narzędzie pakietu Office, które w bardzo łatwy sposób umożliwia wizualne przedstawienie określonych treści.  Każda Wirtualna Asystentka wiedzieć powinna, że takie narzędzie istnieje, a najlepiej wiedzieć powinna, jak go używać.


Diagramy

Jednym z wspólnych mianowników Excela i Worda jest zakładka „wstawianie-ilustracje”. Znajdziemy je w takim samym układzie w obu programach. W wielu pracach, nie tylko jako wirtualny asystent przyda się nam odświeżenie znajomości tworzenia profesjonalnych i ładnie wyglądających diagramów/schematów. Mogą one służyć do prezentacji struktury zespołu, przebiegu procesów oraz wielu innych zagadnień. Należy pamiętać, że warto poświęcić trochę czasu i dokładnie przemyśleć co i jak chcemy przedstawić aby nasze dane zachowały przejrzystość. Nie każdy diagram będzie się nadawał do prezentowania tych samych danych.

Aby stworzyć diagram należy we wspomnianej zakładce wybrać pozycję SmartArt:

 

SmartArt

 

Otworzy nam się okno wybierania grafiki:

SmartArt_wybieranie grafiki

 

Do wyboru mamy spory wachlarz typów schematów. Wszystko zależy co chcemy przedstawić. Jak nie jesteśmy pewni co dany rodzaj schematu nam da, do każdego mamy małą instrukcję. Wystarczy wybrać z listy diagram nad jakim się zastanawiamy i po prawej stronie pojawi nam się jego proponowane zastosowanie:

 

SmartArt_wybieranie grafiki

Po wybraniu rodzaju diagramu, przy każdym z nich będziemy mieć małą strzałkę z lewej strony.

Piramida

Po wybraniu rodzaju diagramu, przy każdym z nich będziemy mieć małą strzałkę z lewej strony.

Piramida_2

Dla każdego wybranego schematu mamy dostępne takie same narzędzia.

Smart_Art_tworzenie grafiki

Najbardziej nam przydatnym będzie „dodaj kształt” który dodaje kolejne części naszego diagramu. „Dodaj punktor” pozwoli nam dodać dodatkowy komentarz z boku naszego diagramu.

Smart_art_punktor

Idąc dalej „okienko tekstu” zawsze otworzy nam okno menu tekstowe gdzie możemy uzupełniać tekst. „Obniż poziom” oraz „podwyższ poziom” pozwolą nam odpowiednio hierarchizować nasze części diagramu. Podobną funkcję będą miały „przenieś w górę” oraz „przenieś w dół”.
Z pozostałych dostępnych opcji mamy na każdym etapie możliwość zmiany rodzaju diagramu. Coś co przez niektórych jest bagatelizowane mamy do wyboru zmianę kolorystyki i dodanie dodatkowych efektów. Dzięki odpowiednio dobranej kolorystyce nasz diagram może wyglądać bardzo profesjonalnie oraz przejrzyście.

SmartArt_końcowa piramidaTo narzędzie świetnie się sprawdza, kiedy chcemy urozmaicić nasz przekaz. Powszechnie wiadomo, że wspieranie się wizualnymi treściami świetnie działa na zapamiętywanie informacji. Każda Wirtualna Asystentka powinna znać to narzędzie i wykorzystywać je w swojej pracy, ponieważ skuteczność to najważniejsza jej cecha.

 

Trwają wstępne zapisy na szkolenia Excel dla wymagających początkujących: ZOBACZ

 

 

Katarzyna Kowlaska

Wirtualna Asystentka BrandAssist