Problemy pracy freelancera – skutki wyboru umowy o dzieło a umowy zlecenia (Cz. II)
30 maja 2016
Jarek, lekarz
2 lipca 2016

Anna, kosmetyczka

Anna jest kosmetyczką. Większość swoich klientek pozyskała poprzez „pocztę pantoflową” oraz serwisy społecznościowe. Ma bardzo dużo pracy, często zdarzało się, że podczas wykonywania zabiegów musiała jednocześnie odbierać telefony, odpisywać na wiadomości na Facebooku i rezerwować kolejne wizyty… Codziennie odczuwała brak recepcji w swoim salonie. Myślała nawet o kimś na pół etatu, jednak ciężko jest znaleźć kogoś zaufanego przy takim trybie pracy.

Rozwiązaniem dla Anny był Asystent Wirtualny, który jest dostępny pod telefonem i w Internecie dla jej klientów od 9:00 do 18:00. Asystent odpowiada na wiadomości na Facebooku oraz umawia i rezerwuje kolejne wizyty. Koszt takiej usługi to 399 zł, dlatego Ania do dziś współpracuje z Asystentami Wirtualnymi. Czy zauważyła jakieś zmiany? Stałe klientki okazały się bardziej lojalne, nowe osoby czuły się docenione, nie spędzała połowy swojego czasu gorączkowo śledząc Facebooka, a sam salon zyskał wizerunkowo na prestiżu. Anna w tym czasie zajmuje się bieżącymi sprawami salonu, klientami, planowaniem kolejnych działań dla siebie i wreszcie może pozwolić sobie na małą przerwę i spokojnie zjeść…;)